Tot ce a anunţat Sony despre PlayStation 5: performanţă de 10.2 teraflop, SSD custom rapid + altele

0
860

Văd multă lume dezamăgită în social media cu privire la conferinţa lui Mark Cerny de azi, care a dezvăluit detalii tehnice despre PlayStation 5. Cerny este inginer la bază şi a fost o prezentare… inginerească. Dezamăgirea mai mare e că nu am văzut nici măcar o schiţă de design, dată de lansare sau preţ pentru consolă. Avem totuşi o idee ce componente sunt la interior, dar performanţa e sub Xbox Series X la prima vedere.

Publicitate ⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

În primul rând ni s-a promis o performanţă de 10.2 teraflop la nivel de GPU, după cum a declarat Mark Cerny, arhitect şef pe segmentul PlayStation. Am aflat cu această ocazie că procesorul grafic de pe viitoarea consolă va avea 36 de unităţi computaţionale şi va oferi performanţă de până la 10.28 teraflops. E sub cei 12 teraflops de la Xbox Series X, dar gamerul de rând nu ar trebui să vadă diferenţe sesizabile. Sony s-a axat mult pe obţinerea unui SSD cât mai performant, unul custom de 825 GB, care va oferi o rată de de 5.5 GB/s, însemnând că va umple memoria de sistem de 16 GB RAM GGDR6 în doar 2 secunde.

Sony îţi va permite şi să foloseşti stocare expandabilă NVMe SSD, în vreme ce Microsoft a mers pe o soluţie proprietară cu carduri de expansiune de 1 TB SSD. Sony păstrează tehnologia AMD în centru, cu un procesor octa core Zen 2, tactat la până la 3.5 GHz, dar cu frecvenţa variabilă, putând încetini atunci când e nevoie. Xbox Series X are un CPU Zen 2 la 3.8 GHz. Sony a mai anunţat şi că vom avea un throughput comprimat de 8 până la 9 GB/s de la noul său SSD, în vreme ce Xbox-ul nou ajunge la 4.8 GB/s maxim.

Microsoft stă totuşi mai bine la lăţimea de bandă a memoriei GDDR6 (10 GB la 560 GB/s faţă de 448 GB/s cât are Sony). Cerny a vorbit mult şi despre evoluţia pe partea acustică, cu Tempest Engine care va oferi acustică 3D şi prezenţa şi localizare îmbunătăţită. Veţi auzi o furtună, dar nu doar atât, o veţi simţi în jurul vostru. Deocamdată Sony analizează cum poate implementa asta pe căşti, boxe şi soundbar-uri. În rest avem arhitectură custom RDNA 2 pentru GPU, 16 GB RAM GDDR6 şi un drive Blu-Ray UHD 4K.

Va fi un sistem de monitorizare în consolă care va analiza solicitarea la nivel de CPU şi GPU şi le va regla frecvenţele. Personal aştept şi marea prezentare de design şi data de lansare, pe care cred că o vedem peste o lună sau două.