Transport feroviar

Infrastructura căilor ferate din România este dezamăgitoare putem spune, asta pentru că viteza medie a trenurilor este în acest moment de doar 45 km/h, o calătorie de câteva sute de kilometri durând ore bune. CFR SA are ceva planuri pentru modernizarea căii ferate pentru a se putea circula la viteze de 160 km/oră, dar momentan totul este pe hârtie.

Publicitate

Mai repede ar putea fi pus în aplicare planul de construire a unei noi căi ferate între Budapesta și Cluj Napoca, cale ferată de mare viteză despre care ministrul român de externe, Teodor Meleșcanu a discutat cu omologul său ungar Peter Szijjarto chiar la început de săptămână.

Descoperim că Guvernul Ungariei a aprobat o finanțare în valoare de 3.3 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate al acestui proiect și că oficialii ungari nu au obiecții cu privire la planul țării noastre de a extinde calea ferată de mare viteză până la București eventual.

Nu știm când va fi pus în aplicare acest proiect și nici dacă CFR SA mai are alte planuri de modernizare a rețelei de căi ferate, un lucru ce ar trebui făcut cât mai curând. Nici trenurile companiei naționale de căi ferate nu se prezintă mai bine, asta în vreme ce operatori privați precum Softrans oferă condiții mult mai bune de transport, ba chiar și prețuri mai mici.