NASA anunţă parteneriate cu SpaceX, Blue Origin şi alte companii pentru transporturi de încărcături spre Lună

0
634

NASA a anunţat în această săptămână că a încheiat parteneriate cu câteva companii private, care vor ajuta agenţia americană să ducă încărcături şi chiar oameni pe Lună. 5 parteneriate au fost anunţate deocamdată, iar pe listă se află nume mari, ca SpaceX, Blue Origin şi Sierra Nevada Corporation.

Publicitate

Există deja alte 9 companii cu care NASA are programe în desfăşurare. Dorinţa agenţiei americane este de a avea cât mai multe alternative când vine vorba de drumurile spre Lună. Planul oficial anunţat este de a aseleniza din nou prin 2024. Trebuie spus şi că aceste contracte de colaborare nu sunt neapărat o garanţie că nava companiei tale chiar va ajunge pe Lună. Înseamnă doar că NASA va lua în calcul echipamentele acelor firme atunci când pregăteşte o misiune.

Lucrurile se vor face reglementat, prin licitaţii pentru a duce încărcăturile pe Lună. În mai NASA a ales dintre firmele Astrobotic, Intuitive Machines şi Orbit Beyond pentru a dispune de landerele robotice lunare necesare la început de ani 2020. Orbit Beyond a picat, pentru că nu poate livra la termen. Giganţii adăugaţi în această săptămână sunt capabili să transporte cantităţi foarte mare de echipamente.

Primele 9 firme aveau sarcini modeste, de până la 10 kilograme de transportat pe satelitul Pământului. În cazul SpaceX se ajunge şi la tone, în încercarea de a stabili o bază pe Lună, ca punct de pornire spre Marte. NASA mai pregăteşte şi un nou rover lunar numit VIPER, de această dată amplasat la Polul Sud şi căutând apă îngheţată, care ar putea ajuta la misiuni viitoare. Blue Origin, firma lui Jeff Bezos ar putea plusa cu propriul Lunar Lander.

SpaceX îşi pune la bătaie rachetele reutilizabile şi naveta Starship, care a tot fost testată în ultima vreme. Aceasta ar putea duce până la 100 de tone metrice în spaţiu. Musk speră la o misiune de gen chiar în 2022, cu o încărcătură completă dusă pe Lună. Unele deadline-uri sunt optimiste, mai ales că majoritatea acestor companii nici nu şi-au asamblat navele complet încă.