Roboţii încep să fie folosiţi în tot mai multe domenii şi unul dintre ele poate fi cel al ghişeelor de informaţii. Conceptul acesta e oricum depăşit, deci înlocuirea unui ghişeu cu un robot are sens. LG a creat un robot special pentru a întâmpina pasagerii la aeroport şi a le oferi toate informaţiile necesare. Îl vedeţi mai jos.

Publicitate

Ca design aminteşte de acel bot sinucigaş descoperit recent, pentru că nu pare să aibă membre şi aduce cu un pion de şah ceva mai mare. Astfel de maşinării sunt tot mai întâlnite în Coreea de Sud, care se pregăteşte pentru Olimpiada de Iarnă de anul viitor, atunci când va oferi şi servicii 5G vizitatorilor. Începând din această săptămână, cine ajunge la Aeroportul Internaţional Incheon din Seoul va fi salutat de 2 roboţi prototip LG: Airport Guide Robot şi Airport Cleaning Robot.

În vreme ce unul are rol de femeie de serviciu, celălalt vine cu un ecran de mari dimensiuni pe care va afişa toate informaţiile pe care le solicită pasagerii. Robotul vorbeşte 4 limbi: coreeană, engleză, chineză şi japoneză. Utilizatorii îşi pot chiar scana biletele de avion, pentru a fi apoi conduşi la zona aferentă de îmbarcare.

Robotul este menit să se deplaseze cu o viteză moderată, nici prea rapid, dar nici atât de lent încât să pierzi zborul. Ambii roboţi au fost prezentaţi la CES 2017, dar sunt puşi în funcţiune de abia acum. Airport Guide Robot va mişuna prin terminal oferind persoanelor interesate informaţii precum ore de zbor sau direcţionari prin segmentele aeroportului.

Cleaning Robot pe de altă parte este un soi de Roomba mai mare, care detectează automat zonele ce au nevoie de igienă. Roboţii au camere de mari dimensiuni la bord pentru a se orienta mai uşor. Între timp Dubai ia în calcul achiziţia de roboţi poliţieneşti care să înlocuiască oamenii până în 2030.