Peste 100 de plângeri legate de maşini Tesla care accelerează din senin sunt investigate

0
561

Dacă SpaceX merge perfect, ei bine celălalt mare business al lui Elon Musk are o problemă de imagine. Tesla este sub investigaţie, după ce au apărut cel puţin 100 de plângeri cu privire la maşini ale sale care accelerează din senin. Tesla a declarat deja oficial pentru CNN că toate aceste poveşti sunt false.

Publicitate ⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Mai mult de atât Tesla pune acuzaţia pe seama unei persoane (sau grup) care vrea să scadă valoarea acţiunilor Tesla pentru a face speculă cu ele. Cineva a depus o plângere la Autoritatea Naţională Americană de Trafic, afirmând că maşinile Tesla provoacă accidente, pentru că accelerează din senin, fără intenţia şoferului. Încă nu e clar cine a făcut plângerea/petiţia, chit că ea menţionează peste 100 de persoane. Tot acolo apar şi 52 de persoane citate ca rănite de aceste accidente.

Sunt menţionate unităţi Model S, Model X şi Model 3, care au ieşit din locul de parcare, dintr-o alee sau garaj accelerând prea tare. Ce cred eu? Că posesorii acelor maşini nu ştiu cât de tare poate pleca o Tesla de pe loc, fiind obişnuiţi cu maşini pe benzină… Tesla ar fi discutat deja cu toţi cei implicaţi în acest caz şi a analizat toate situaţiile. Nu uităm că Tesla are toate datele de telemetrie ale maşinilor sale şi ştie exact ce a făcut fiecare vehicul, deci nu poate fi păcălită.

E uşor de văzut dacă un client a folosit greşit maşina şi cum a răspuns ea. În multe cazuri şoferul apăsa pe acceleraţie din greşeală când dorea să apese pe frână de fapt. Tesla are totuşi un sistem special care taie puterea maşinii când detectează o apăsare de gen. Maşina poate accelera doar dacă şoferul e sigur 100% că vrea să facă asta. Sunt incluşi senzori speciali pentru aceste situaţii. Petiţia contra Tesla menţionează şi că utilizatorii de maşini au dificultăţi în a accesa datele înregistrate de maşinile lor şi au dificultăţi şi în a discuta cu cineva de la Tesla.

Autoritatea mai sus menţionată investighează şi situaţia din mai, când Tesla a oferit o actualizare de software ca să rezolve o problemă cu risc de incendiu la baterii, în loc să retragă 2000 de maşini. Pe 25 februarie va avea loc o întâlnire pentru a dsicuta un accident cu un Tesla Model X din 2018 care a ucis şoferul, cu modul Autopilot activat. Se va investiga şi fatalitatea de pe 29 decembrie, când un Model 3 a intrat într-o maşină de pompieri.