Mercedes a creat maşina electrică cu 1000 de kilometri de autonomie: Vision EQXX

0
2762

În ultimii ani tot mai mulţi producători auto au intrat pe piaţa automobilelor electrice, dar cursa pentru autonomia crescută pare fi încă la nivel incipient. Din când în când mai apare câte o revoluţie, precum cea adusă de maşină Mercedes Vision EQXX, un concept deocamdată, care aduce 1000 de kilometri de autonomie.

Publicitate
⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Mercedes EQXX a fost condusă din Sindelfingen de lângă Stuttgart până în Alpii Elveţieni în apoi în nordul Italiei. Toate cu o singură încărcare şi finalizând traseul la Cassis pe Coasta de Azur după 12 ore. Tot drumul a însemnat 1008 kilometri. EQXX mai avea încă 140 de kilometri de rulat când a ajuns în Franţa, ceea ce e şi mai impresionant. Mercedes a dorit prin acest vehicul experimental să dovedească lumii că poate produce un automobil electric cu autonomie ultra lungă.

A ales un automobil cu greutate redusă, de doar 1755 kilograme şi cu o formă de lacrimă, plus un spate ascuţit şi curbe frumoase în zona de sus. Mercedes nu a folosit camere, ci oglinzi clasice, nu are arcuri metalice pentru a acoperi pneurile şi nu face alegeri prea trăznite de design. La prima vedere nu ai zice că e o maşină care stabileşte recorduri. Mercedes a pus la treabă echipa sa de Formula 1, pentru a dezvolta o baterie specială care oferă 100 kWh de capacitate utilizabilă, similar cu modelul de producţie Mercedes EQS.

Rezultatul cântăreşte 495 de kilograme şi este cu 30% mai uşor decât un battery pack de pe EQS. Neavând încărcare ultra rapidă, are doar răcire cu aer şi nu cu lichid, ceea ce scade greutatea. Motorul electric are o eficienţă de 95% şi nu generează foarte multă căldură. Maşina a fost una legală de utilizat pe autostrăzi şi nu a încălcat vreo regulă. A rulat şi pe temperaturi foarte scăzute chiar în munţii elveţieni.

Există şi panouri solare pe acoperişul lui EQXX cel curbat şi lucios, contribuind la o creştere de 2% a autonomiei, ceea ce nu e chiar rău. Viitoarea platformă de maşină electrică Mecedes care va sosi în 2024 va avea o baterie „cu o chimie similară”, conform inginerilor Mercedes.