Magic Leap e un nume care poate nu vă sună familiar, dar e vorba despre un headset AR/VR care rivalizează cu Microsoft HoloLens, dar la un preţ mai accesibil. Se pare că Magic Leap a strâns finanţare serioasă, inclusiv de la Google, având o puşculiţă cu 2 miliarde de dolari. Hai să aflăm ce e special la acest proiect.

Publicitate

Investitorii Magic Leap includ Google, Fidelity şi Alibaba din China. Cu ocazia conferinţei anuale Code Media, sub tutela Recode am aflat că şeful Magic Leap, Rony Abovitz ar fi ajuns la suma de 1000 de dolari pentru un headset finalizat al companiei. Ştiu, costă mult, dar e vorba despre un produs high end aici, din zona lui Vive, Oculus Rift şi HoloLens.

Vor exista şi versiuni Creators Edition, care vor costa ceva mai mult, dar şi unele ultra high end cu preţ de PC de gaming. Creators Edition e destinat dezvoltatorilor şi ar avea un preţ mediu, undeva între 1500 şi 2000 de dolari. Între timp trebuie subliniat că HoloLens costă 3000 de dolari. În vreme ce versiunea ieftină vine în acest an, cea high end soseşte în 2019.

Magic Leap are ambiţii mari, dorindu-se un înlocuitor pentru smartphone, PC şi televizor. Designul e mult mai compact decât ce am văzut la rivali, iar firma a prins deja un parteneriat cu NBA, pentru a prezenta meciurile de baschet în mod imersiv. Şefii NBA au promis live streaming pe această platformă, cu o experienţă identică cu a te afla în zona de VIP-uri fix lângă teren.

Interfaţa asociată lui Magic Leap suportă “pinning”, astfel că veţi putea pune la îndemână mini ecrane cu feeduri social media, statistici de baschet şi alte feeduri video, în vreme ce vă uitaţi la un meci NBA. Va recomand să vizionaţi clipul de mai jos unde se discută despre produs şi unde apare şi Shaquille O’Neal, purtând o pereche de ochelari de genul. Tehnologia e similară cu cea Google Glass şi HoloLens, suprapunând grafică 3D peste câmpul vostru de vizualizare şi folosind lentile transparente.

Există şi 4 microfoane integrate pentru sunet spaţial şi 6 camere pentru a detecta mişcarea şi poziţionarea. Primim un controller cu 6 grade de libertate şi cu feedback haptic. Se anunţă cu adevărat un produs revoluţionar, mai ales dacă nu e amânat şi chiar respectă preţul promis.