Primăria Cluj-Napoca a inaugurat conceptul de funcţionar public virtual, care are marele avantaj că nu stă la cafele şi la taclale. Se numeşte Antonia şi a fost deja pus în funcţiune la nivel instituţional. Emil Boc, edilul oraşului a declarat că se scurtează cu 40% circuitul actelor în instituţie astfel.

Publicitate

Primăria Clujului este prima din România care adoptă ideea de funcţionar public virtual. Aceasta este doar o parte a eforturilor de digitalizare în care a investit autoritatea locală. Antonia poate înregistra un număr de 60 de tipuri de cereri de la distanţă de la clujeni, fără să fie nevoie ca aceştia să se deplaseze fizic la registratura generală a instituţiei sau la primăriile de cartier.

Respectivele cereri sunt înregistrate direct la şefii de servicii sau birouri, care se ocupă de respectivele domenii. Clujenii pot accesa butonul “Servicii online” şi apoi “Cereri” pe site-ul Primăriei, pentru a o pune la treabă pe Antonia. În prima fază funcţionarul virtual redirecţionează cererile online ale cetăţenilor spre domenii ca parcare, acordare locuinţă, cumpărare teren şi altele de gen.

Dacă cineva vrea să facă o sesizare legată de spaţiile verzi Antonia o va trimite acolo. Odată cu versiunea 2.0 Antonia va răspunde şi la întrebări utilizatorilor. Clujul a mai intrat pe harta high tech-ului românesc recent prin anunţul că 20 de treceri de pieton din oraş vor fi iluminate inteligent cu sisteme LED auto reglabile. Aveţi aici lista cu străzi unde se găsesc trecerile.