Facebook a ajuns în pragul “MySpace”: utilizarea sa a scăzut cu 26% din 2017

0
1173

Ştiam de ceva vreme ca Facebook nu mai e gigantul de neoprit al reţelelor de socializare, ba chiar o luase în jos ca popularitate. Fie din cauza scandalului Cambridge Analytica, sau pur şi simplu… nu mai e cool. Azi aflăm şi că FB se apropie de pragul de la care a murit MySpace cu ani în urmă.

Publicitate ⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

E drept că Facebook a mai fost considerat mort de câteva ori până acum, deci privim cu precauţie predicţiile. Engagementul său a scăzut cu 26% din 2017 şi cu un procent similar a început şi picajul lui MySpace. Studiul care furnizează aceste cifre vine de la analiştii de la Activate Inc. Cifrele arată că americanii au început să petreacă mai puţine ore pe FB.

De la 14 ore pe lună în 2017 s-a ajuns acum la doar 9 ore. SnapChat şi Instagram au crescut totuşi, furând orele de la FB. Americanii ar petrece în medie timp online pe 5.8 reţele de socializare şi până în 2023 ar putea ajunge la 10 reţele. Facebook s-a orientat bine prin achiziţionarea Instagram, am putea spune. CEO-ul Activate a remarcat că utilizatorii Facebook par să prefere comunităţi mai mici şi mai nişate.

Poate de aceea a început şi Facebook să pună accent mai mare pe zona de Groups, ceea ce se reflectă în noul design. Vreau totuşi să sublniez că nu trebuie să îi cântăm prohodul lui Facebook. Are peste 2 miliarde de utilizatori pe glob, care generează multe miliarde de dolari pentru Zuck and co. Migraţia celor tineri, între 12 şi 34 de ani spre Instagram, Snapchat şi TikTok e totuşi evidentă.

Dacă vreţi să vă orientaţi spre reţeaua de socializare a viitorului, ea ar trebui să vină din zona comunităţilor nişate. Facebook e totuşi departe de a fi mort şi dacă e să pice va mai dura ani buni.