Apple vrea să-și creeze propriul motor de căutare din cauza procesului antitrust împotriva Google din SUA

0
235
Apple vrea să-și creeze propriul motor de căutare din cauza procesului antitrust împotriva Google din SUA

Un nou raport al Financial Times a confirmat faptul că Apple lucrează la propriul său motor de căutare și că există deja dovezi ale acestuia în iOS 14.

Publicitate ⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Google ar fi plătit Apple cu până la 12 miliarde de dolari pentru a-și seta motorul său de căutare implicit în browserul Safari. Compania din Cupertino primește mulți bani pentru acest lucru dar, pare-că, pe termen lung, Apple crede că ar fi mai bine să lanseze propriul motor de căutare. Mai ales având în vedere procesul în care este implicat Google.

Raportul mai menționează:

“Apple face eforturi pentru a-și dezvolta propria tehnologie de căutare, deoarece autoritățile antitrust americane amenință plățile pe care Google le efectuează pentru integrarea motorul său de căutare pe iPhone. În cea mai recentă versiune a sistemului de operare, iOS 14, Apple a început să afișeze propriile rezultate ale căutării și să acceseze direct site-urile web atunci când utilizatorii caută din ecranul principal.”

Această schimbarea este o dovadă suplimentară a faptului că Apple încearcă să creeze un motor de căutare dedicat. Raportul mai menționează știri de la începutul lunii octombrie, relatând că Apple angajează în domeniile cheie de expertiză legate de căutarea web. Actualul contract între Apple și Google se apropie de final, iar procesul antitrust ar putea să-l oprească în orice moment.

FT remarcă modul în care iOS 14 a păstrat Google doar pentru anumite funcții de căutare. Inclusiv căutarea în “View Today”, care arată mai nou o listă cu rezultate generate de Apple. Site-ul reiterează în continuare că Apple nu dorește ca Google să rămână motorul de căutare implicit pe dispozitive din cauza procesului antitrust, menționând că DoJ consideră plățile anuale ale Google către companii ca fiind dovezi cruciale împotriva gigantului tehnologic.

Cu toate acestea, Google are la activ ani de experiență care au condus la îmbunătățirea și perfecționarea motorului său de căutare. Pentru Apple ar fi o sarcină monumentală să ajungă la aceeași performanță. Nici măcar Microsoft nu a putut ajunge la un succes atât de răsunător prin Bing.