După ce am văzut un brevet Apple care făcea referire la un sistem de divertisment VR integrat pe automobile autonome, acum luăm contact cu încă un brevet, de această dată unul axat pe orientarea în spaţiu a maşinii. Firma din Cupertino a brevetat un sistem HUD şi LIDAR pentru maşinile care se conduc singure.

Publicitate

Acestea aparţin cu siguranţă de Project Titan, de care nu am mai auzit nimic de ceva vreme. Se presupunea că e vorba despre un proiect ce implică un automobil realizat de Apple, dar până la urmă nu a fost aşa. E doar o colecţie de tehnologii şi sisteme pe care Apple le-ar furniza producătorilor auto. Se discuta despre un parteneriat cu Mercedes la un moment dat, dar a picat înţelegerea.

Revenind totuşi la aceste noi brevete, ele se aplică la nivel de detecţie LIDAR spre exemplu. Apple menţionează în documentele sale faptul că drumurile sau indicatoarele stradale pot include materiale reflectorizante, de la vopsea la diferite ataşamente, care le îmbunătăţesc viziblitatea, mai ales noaptea. Şi numerele de înmatriculare au acest atribut.

Sistemul de senzori de la Apple are rol de a detecta vehicule şi obstacole din cale prin utilizarea unor raze luminoase. Radarul şi LIDAR-ul lucrează împreună primind semnalele reflectate de obstacolele din faţă. Brevetul menţionează şi un controller configurat pentru a identifica ce înseamnă fiecare tip de reflecţie a luminii. Un alt brevet face referire la sisteme augmented reality, care oferă informaţii despre mediul din jur şi obiectele din jur.

În tandem cu sistemul LIDAR se poate crea o hartă extinsă 3D şi afişată în augmented reality, inclusiv pe parbriz sub forma unui HUD. Vor fi randate cartografii 3D pe parbriz şi redat drumul din faţă, încât să ştim la ce să ne aşteptăm. Documentele menţionează hărţi şi meşe 3D realizate inclusiv pe baza fotografiilor aeriene.

Îmi vine greu să cred că Apple a dezvoltat toate acestea degeaba şi sunt sigur că le va pune la treabă într-o zi pe automobile.