Amazon s-a decis să dea o palmă celor de la PayPal, lovind fix în Honey, compania cumpărată de PayPal pe 4 miliarde de dolari. Cu câteva zile înainte de Crăciun Amazon.com a publicat un mesaj ameninţător, care avertiza cumpărătorii care foloseau extensia de browser Honey că ea este… un malware.
Honey este un tracker pentru preţuri şi discounturi, foarte util dacă vânezi reduceri de ultim moment. Nu degeaba a dat PayPal 4 miliarde de dolari pe această soluţie. Mai nou totuşi Amazon o vede ca un „risc de securitate”. Asta pentru că urmăreşte comportamentul utilizatorului la cumpărături, adună date despre istoricul de comenzi şi obiectele lăsate în listă. Mai mult, poate şi citi şi modifica datele de pe orice website vizitat.
Soluţia? Dezinstalarea lui Honey aparent, iar Amazon a publicat şi un ghid Honey nu e totuşi fitecine. Se lansa în 2012 şi este un startup din Los Angeles cu peste 17 milioane de utilizatori. Găseşte cele mai bune coduri de discount economisind multe mii de dolari pentru fiecare cumpărător pe an. Utilizatorii au început să se plângă în social media de avertizarea ciudată de la Amazon. E bizar că totul a mers bine până acum, iar Amazon refuză să explice de ce a catalogat Honey ca o problemă de securitate.
Din ce ştim, Honey nu ar aduna date despre consumator fără să ceară voie, iar privacy policy-ul său nu menţionează tracking al căutărilor pe motoare de căutare, mailuri sau obiceiuri de browsing. A fost nevoie ca Honey să dezactiveze câteva funcţii precum Droplist, care urmăreşte preţul anumitor produse, ceea ce înseamnă pierderi serioase. Amazon nu acceptă PayPal ca metodă de plată directă, având un colţ contra sa, pentru că serviciul a fost deţinut de eBay.