YouTube atacă TikTok la baionetă, pregătind funcţia Shorts, cu care realizezi clipuri scurte pe muzică

0
850

Dacă Instagram şi Facebook tot încearcă să contracareze creşterea în popularitate a lui TikTok, ei bine acum aflăm că şi YouTube ia măsuri. YouTube deja se inspirase de la Instagram şi Facebook şi implementase Story-uri pentru utilizatorii săi, iar acum merge pe mâna clipurilor scurte, prin funcţia Shorts.

Publicitate ⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Platforma video pregăteşte o funcţionalitate numită Shorts, care va atrage publicul tânăr (cu ADHD, care nu se poate concentra mai mult de 15 secunde). YouTube simte că a pierdut din publicul prepuber, care a fugit pe TikTok să imite dansuri şi coregrafii din afară şi să facă lipsync. YouTube Shorts va debuta în aplicaţia de mobil YouTube pentru început, acolo unde la ora actuală găsim funcţii de upload, live stream sau partajare de postare scrisă. YouTube are 2 miliarde de utilizatori activi şi un catalog impresionant de melodii.

Google încearcă tot mai mult să convertească platforma video în serviciu de socializare şi se inspiră de la rivali. Pe da altă parte nu orice imitaţie de TikTok prinde imediat. Facebok a lansat Lasso în 2018, dar nu a reuşit să îl facă la fel de cool. Apoi cu mulţi ani în urmă aveam şi Vine, care a prins pentru o perioadă, dar apoi s-a dat la fund rapid. Shorts va fi o serie de clipuri scurte, de maxim 15-20 de secudne care vor apărea într-un feed de postări. Marele avantaj e că veţi putea folosi catalogul uriaş de piese YouTube ca fundal/coloana sonoră. Nu m-ar mira să vedem şi posibilitatea de a ne sincroniza buzele sau dansul cu şabloane.

YouTube are lucruri mai importante de făcut acum, precum tăierea lăţimii de bandă şi a calităţii clipurilor în UE, când lumea munceşte de acasă, dar şi înfiinţarea unei secţiuni speciale de ştiri despre Covid-19.