UE votează pentru interdicţia maşinilor cu motoare cu combustie începând din 2035

0
1338

UE e pusă pe interdicţii şi standardizări în aceste zile. După ce a oficializat portul USB-C, care va deveni obligatoriu pe dispozitivele mici şi medii, acum le-a pus gând rău automobilelor cu motor cu combustie internă. Începând din 2035 producătorii auto nu vor mai putea vinde maşini noi cu acest tip de propulsie.

Publicitate
⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Deja grupuri din industria auto germană şi alte organizaţii de lobby au început să pună presune pe Parlamentul European, care încă dezbate pe această temă. Bătălia se dă pentru a pune capăt schimbărilor climatice, poluării şi încălziri globale. Lobbyiştii grupurilor auto citează lipsa de infrastructură de încărcare electrică pentru automobile şi afirmă că această ţintă este prematură şi că ar trebui mutată. La final consumatorul e cel care ar plăti extra.

Alţi producători auto vor întâi o trecere la motoare mai puţin poluante şi nu o interdicţie totală. Grupul de industriaşi eFuel Alliance afirmă că votul reprezintă un pas în spate pentru consumatori şi protecţia climei “deoarece respinge un mix de tehnologii şi se axează doar pe automobile electrice”. Între timp Parlamentul European şi-a declarat susţinerea propunerii Comisiei Europene pentru a interzice vânzarea de noi modele de maşini cu motor pe combustie începând cu anul 2035.

A fost respinsă o breşă în legislaţie care le permitea unor companii să vândă maşini cu emisii reduse după acea dată. S-au încercat tot soiul de soluţii de compromis: reducere de 90% a emisiilor pentru motoare, combustibili sintetici, captură de CO2, dar UE nu a vrut să accepte. 100% tăiere de emisii sau nimic… Vor avea totuşi loc negocieri între Parlament şi statele UE în acest an pentru a stabili forma finală a legii. Guvernul german susţine deja acest pachet de legi.

Mai e un aspect despre care se vorbeşte foarte puţin: ce se întâmplă cu milioane de angajaţi din industria auto care produc componente pentru maşini convenţionale cu motoare cu combustie? Ce se întâmplă cu producătorii de sisteme de injecţie, de bujii, de evacuare a noxelor, schimbătoare de viteze şi rezervoare de combustibil? Singura speranţă pentru industria autor pare să fie acum combustibilul sintetic, realizat pe bază de hidrogen reinnobil.

Sursa foto