UE introduce noi etichete pentru anvelope de iarnă, în scopul diferențierii mai clare a acestora de către cumpărători

0
765
Anvelope

Prin intermediul unui comunicat de presă aflăm astăzi detalii despre schimbările care se petrec în Europa la nivel de etichetare a anvelopelor de iarnă. Nokian Tyres este compania care a solicitat în mod activ schimbarea etichetelor anvelopelor. Asta în scopul de a facilita achiziționarea de anvelope de iarnă adecvate și sigure pentru consumatorii din toate regiunile Europei.

Publicitate ⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Suntem informați că Europa va fi prima regiune din lume care va folosi, începând cu 1 mai, eticheta pentru aderență pe gheață pentru anvelope. Noile modele vor fi curând disponibile spre vânzare și vor avea un simbol pentru aderență pe zăpadă. De asemenea vor avea și un cod QR către o bază de date europeană extinsă. Cât despre variantele all-season, de vară și de iarnă fără ținte vândute în UE, acestea au primit primele etichete UE în 2012.

Etichetă noua anvelope iarnă:

Anvelope

De asemenea, aflăm că până acum, obligativitatea etichetei a fost aplicată doar anvelopelor pentru autoturisme pentru pasageri, SUV-uri și autoutilitare. Erau indicate elemente precum rezistența la rulare, aderența pe carosabil umed și zgomotul extern la urlare. Acum, noile informații de pe etichetă trebuie să includă și aderența pe zăpadă și gheață, scala anterioară fiind în curs de reînnoire.

Anvelope

Etichetele vor include și un cod QR, iar această reglementare nu se aplică în cazul anvelopelor de iarnă cu ținte. Ce mai aflăm este că noul sistem de etichetare poate înlesni alegerea anvelopelor și de către companii. Asta pentru că cerințele se vor extinde acum la anvelopele pentru camioane și autobuze. Potrivit Nokian Tyres, 90% din amprenta de carbon a unei anvelope provine din utilizarea sa. Astfel sunt făcute eforturi pentru vânzarea de anvelope din ce în ce mai ecologice.

În comparație cu anul 2013, rezistența la rulare a anvelopelor a fost redusă în medie cu 8.5%. O rezistență la rulare mai mică înseamnă un consum mai mic de combustibil. Dar și emisii mai mici de dioxid de carbon. Pe viitor vor exista etichete pentru anvelope tot mai explicite. Vom avea informații și despre abraziune sau uzură, kilometraj sau durata de viață a anvelopei pe șosea.