Tesla a dovedit încă o dată că este noul Apple, având în cadrul evenimentului de lansare a lui Tesla Semi şi un moment de “one more thing”. Acel one one more thing era fix noul Tesla Roadster, o versiune proaspătă a supermaşinii care a contribuit la faima Tesla la începutul ascensiunii sale.

Publicitate

Noul Tesla Roadster atinge suta în 1.9 secunde şi va fi disponibil din anul 2020. Decapotabila de acum aproape un deceniu a fost regândita şi devine mai sexy şi mai puternică. Elon Musk promite o viteză maximă de peste 400 km/h, iar viteza de 160 km/h este atinsă în doar 4.2 secunde. Aceste cifre nu impresionează doar pentru o maşină electrică, ci pentru orice tip de maşină.

Şi aici vorbim doar despre modelul de bază, existând şi unul cu extra putere, care va putea fi cumpărat ulterior. Autonomia promisă aici mi se pare şocantă, aproape absurd de bună: 1000 de kilometri cu o singură încărcare. Practic poţi ajunge din Los Angeles în San Francisco în acest mod. Secretul este o baterie nouă de 200 kWh, care alimentează două motoare aflate în spate.

Vehiculul este capabil să aplice diferite cantităţi de forţă roţilor din spate, în funcţie de situaţie, precum luarea unui viraj pe interior sau exterior. Cuplul ajunge la 10.000 Nm ceea ce sună uimitor şi e imposibil de atins cu o supermaşină pe benzină, asta e sigur. La nivel estetic avem o angularitate mai pronunţată decât la curbatele modele Tesla din ultima vreme.

Există şi 4 locuri la interior, deşi cel două din spate sunt cam înghesuite, iar acoperişul rabatabil este fabricat din sticlă. Toate aceste bunătăţi costă 200.000 de dolari, cu un avans de 50.000 de dolari. Cine vrea ediţia specială “Founders Series” plăteşte 250.000 de dolari.