E ştiut faptul că automobilele Tesla vin cu anumite capacităţi blocate din fabrică, la nivel de viteză maximă sau autonomie. Potenţialul maxim se poate debloca printr-o actualizare de firmware şi fix asta face Tesla acum pentru a ajuta cu evacuarea din calea uraganului Irma.

Publicitate

Producătorul de vehicule electrice a confirmat că a deblocat temporar capacitatea totală a bateriilor pe automobilele Model S şi Model X cu capacitate de 60 kWh din Florida. Acestea au acum acces la 75 kWh, ceea ce ar trebui să le extindă autonomia cu aproximativ 48, până la 60 de kilometri chiar. Evident în cazul unei evacuări nu are nimeni timp să stea să îşi încarce maşina în calea uraganului, deci apreciem decizia Tesla.

Având în vedere că automobilele de gen sunt şi inteligente, ele pot plănui o rută ideală pentru evacuare, în tandem cu reglajul de autonomie. De obicei, posesorii unor vehicule de gen plătesc mii de dolari extra pentru a debloca maximul bateriei de pe automobilele lor. Între timp aflăm că în ciuda uraganului Irma, dar şi a lui Harvey, majoritatea staţiilor Supercharger din zonele afectate încă funcţionează.

Într-o situaţie de acest gen nu putem decât să ne întrebăm de ce mai vinde Tesla maşini cu capacitatea maximă a bateriei blocată? E drept că acest lucru se practică şi la PC-uri de decenii (subtactare CPU), dar o maşină nu este un PC şi devine vitală în anumite situaţii de criză.

  • Dacian

    “Într-o situaţie de acest gen nu putem decât să ne întrebăm de ce mai vinde Tesla maşini cu capacitatea maximă a bateriei blocată?”
    Tesla utilizeaza baterii litiu-ion, care din cunostintele mele se uzeaza foarte repede atunci cand acestea sunt incarcate/descarcate complet. Din acest motiv acestea sunt limitate la incarcare undeva pe la ~90% iar la descarcare pe la 20-30% softul masinii va arata ca nu mai are autonomie cand defapt ar putea sa mai ruleze fara probleme cateva zeci de km. Asa ca dorindu-se evitarea uzurii premature, a aparut aceasta limitare.