Renault Symbioz, maşina autonomă a viitorului a fost testată la 130 km/h pe şosea

0
2284

Renault Symbioz este unul dintre cei mai revoluţionare vehicule de la Renault, sosind cu tehnologie de şofat autonom şi un cockpit cu look SF. Teoretic este maşina anului 2023, dar practic un site din Franţa a apucat deja să îl testeze.

Publicitate
⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Maşina era prezentată la Frankfurt Motor Show anul trecut, sub formă de prototip. Era de fapt primul automobil cu nivel 4 de autonomie la bord. Spaţiul interior este gândit ca o mini sufragerie. Testul francezilor a implicat şi savurarea unei experienţe VR la volan, dar şi atingerea a 130 km/h pe autostradă, în mod self driving. Totul s-a realizat pe bază de autonomie de nivel 4.

Maşina măsoară 4.92 x 1.90 x 1.50 metri şi foloseşte o baterie de 600 kilograme, pentru o autonomie de 500 de kilometri. Ca design vehiculul aduce cu un Batmobil, dacă Batman ar avea copii de dus la şcoală şi nu ar vrea să bată la ochi, combinat cu un Renault Megane turtit. Renault a montat pe acest vehicul 36 de senzori şi un sistem complet computerizat.

Au trecut 2 ani de muncă intensă şi 30 de ingineri au lucrat non stop pentru a finaliza acest proiect. Autorităţile franceze au pregătit o secţiune de 32 de kilometri în Normadia, acolo unde se poate testa şofatul autonom în condiţii de trafic real. La fiecare 3 kilometri compania Sanef a amplasat beacon-uri WiFi G5 pentru a actualiza maşina cu starea traficului.

Şoferul a putut folosi lejer un headset VR atunci când maşina ajungea la 130 km/h şi se încadra perfect pe banda sa, ba chiar a depăşit şi un camion. Cel care se afla pe locul şoferului vedea un univers SF, aplicat peste cel din faţa sa, ceea ce poate da naştere unui sistem de divertisment în vehicul. Ubisoft s-a ocupat de acest lucru. După 20 de minute de şofat, redactorii nu au avut absolut nici măcar o secundă de teamă că ar fi putut merge ceva prost.

Conform Renault un şofer face o greşeală la fiecare 100 de ore de condus. Symbioz, în cei 10.000 de kilometri parcurşi nu a făcut nici una şi ţinteşte spre 100 de milioane de ore de condus fără erori.