NASA a creat un avion supersonic de generaţie nouă, care ar avea rolul de a reduce timpul de zbor pentru cei care călătoresc internaţional. Noul design va reduce nivelul de zgomot cu mult sub pragul celui asociat unui Concorde.

Publicitate

Începând din luna august a acestui an NASA va accepta licitaţii de la producătorii de aeronave pentru a pune în aplicare planurile legate de noul avion supersonic de pasageri. Un model la scară realistă ar trebui realizat şi bugetul este de 400 de milioane de dolari pentru agenţia spaţială, cheltuit în următorii 5 ani. Scopul este de a crea o aeronavă comercial viabilă care să facă faţă cererii de transport aerian la viteză ridicată.

Pe măsură ce forţele de muncă se redistribuie pe glob călătoriile de afaceri cresc ca număr şi frecvenţă. Dacă proiectul NASA iese bine atunci producătorii de aeronave ca Lockheed Martin, General Dynamics, Boeing şi chiar firme mai mici precum Boom Supersonic vor adopta formaturi similare de avioane. De la Concorde încoace nu am mai avut zboruri supersonice de pasageri, care ar scurta cu mult durata transportului aerian.

E drept că există şi provocări legate de siguranţă, pentru că acele Concorde nu erau chiar cele mai sigure din lume şi erau şi foarte zgomotoase. Există şi reglementări speciale pentru avioanele supersonice, care nu au voie să zboare în anumite zone, mai ales în SUA. Designul concept văzut mai sus este realizat de Lockheed Martin pentru NASA şi pare a semăna cu o rachetă mai mare, cu un corp amplu.

Nivelul de zgomot ar fi undeva la 60, până la 65 de decibeli, faţă de cei 90 ai unui Concorde. NASA spera ca primele teste de zbor să aibă loc până în 2022.