Amazon vrea să revoluţioneze de tot conceptul de magazin, inclusiv supermarketul. Amazon Go este un nou lanţ de magazine, care includ şi produse alimentare şi alte bunuri de zi cu zi, dar diferenţa faţă de un magazin normal de cartier e faptul că nu are casier şi nici cozi.

Publicitate

Folosind un sistem de camere şi senzori, magazinul din Seattle va înregistra fiecare produs luat de pe raft şi va scădea valoarea sa de pe cardul cumpărătorului. Asta se întâmplă după ce clientul a părăsit magazinul. Testele acestui sistem se fac de un an deja, iar magazinul Amazon Go pune la bătaie 1700 de metri pătraţi. Are raioane alimentare, de produse de curăţenie, mâncare gătită şi multe altele.

Se află în cadrul sediului Amazon din Seattle, iar la intrare clientul va apropia telefonul mobil de scannerul dedicat. Va trebui să aibă şi aplicaţia Amazon Go instalată. Odată gata scanarea se deblochează turnichetul şi clientul poate intra. Nu e totul chiar lipsit de angajaţi, pentru că în secţiunea cu băuturi alcoolice există un angajat Amazon care verifică actele cumpărătorilor, pentru a vedea dacă au cu adevărat 21 de ani.

Era de aşteptat ca Amazon să meargă în această direcţie, după ce a cumpărat lanţul de magazine Whole Foods Stores anul trecut contra a 13.7 miliarde de dolari. Eliminarea casierilor se practică deja de ceva vreme şi la marile lanţuri de supermarketuri, cu paşi timizi şi în România. Conceptul de self checkout începe să prindă, fiind inaugurat în Bucureşti de Auchan-ul din AFI Cotroceni toamna trecută.

E prezent şi în Carrefour Băneasa, sub forma a 4 case, iar în Europa englezii de la Sainsbury’s au fost primii cu automate de genul. De aici până la sistemul Amazon e totuşi nevoie de ceva upgrade-uri.

Credit foto: Jason Del Rey (Recode)