Lockheed Martin lucrează de ceva vreme la un avion supersonic silenţios, un proiect pe care îl dezvoltă cu NASA şi care ar putea ajunge la faza finală în 2021. Echipa Skunk Works de la Lockheed s-a ocupat de acest proiect, bazat pe tehnologie X-59 Quiet Supersonic Technology.

Publicitate

NASA vrea să testeze un aparat de zbor care pe viitor va duce la zboruri supersonice comerciale, cu călători chiar. Problema la zborurile de gen a fost mereu boom-ul sonic şi nivelul foarte ridicat de zgomot. Acum se lucrează la un program “Low Boom”, iar rezultatul este o navă alungită, subţire şi foarte silenţioasă. Zgomotul ar fi echivalent cu închiderea portierei unei maşini atunci când se sparge bariera sunetului.

Avionul va zbura la o altitudine de 16.764 metri şi va depăşi viteze de 1500 km/h. Dacă toate testele merg bine, atunci NASA şi Lockheed ar putea convinge autorităţile să le dea o şansă şi pentru zboruri deasupra pământului, nu doar apei. Un avion F/A-18 Hornet va fi folosit la un test public deasupra Texas-ului în această lună. Acel model va genera boom-uri sonice mai zgomotoase deasupra mării şi unele mai silenţioase deasupra uscatului.

Acolo vor exista 500 de voluntari locali care vor oferi feedback. Primul zbor comercial al lui X-59 ar urma să aibă loc în 2021 şi va fi folosit pentru a strânge feedback cu privire la cât de acceptabile sau tolerabile sunt noile boom-uri sonice. Rămâne de văzut şi câte ore câştigăm la călătoriile intercontinentale, cât de sigur e acest aparat şi cum stă cu consumul.