Hyundai a preluat Boston Dynamics, compania cunoscută pentru roboţii săi bipezi şi patrupezi

0
955

Boston Dynamics, companie americană cunoscută pentru roboţii săi bipezi şi patrupezi a fost integrată din această lună în Hyundai. Producătorul auto sud coreean a cumpărat compania de la firma japoneză Softbank şi va integra tehnologiile sale pe automobile şi va dezvolta propria linie de produse robotice.

Publicitate
⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Boston Dynamics este unul dintre liderii globali în dezvoltarea de roboţi bipezi şi patrupezi, iar exemplare precum Spot au ajuns deja în arsenalul poliţiei americane. Hyundai face preluarea în mijlocul unei conversii a companiei, din producător auto în Smart Mobility Solution Provider. Astfel, compania a investit sume mari în şofatul autonom, inteligenţa artificială, mobilitatea aeriană urbană (taxi-uri aeriene), fabrici inteligente şi robotică. Împreună, Hyundai şi Boston Dynamics vor realiza un lanţ de produse din zona de robotică, de la producţia de componente la soluţii de logistică.

Hyundai îşi va pune resursele la treabă pentru a ajuta Boston Dynamics să îşi vândă produsele la nivel global. Odată încheiată tranzacţia, Hyundai va avea o cotă de 80% în Boston Dynamics. Softbank va păstra printr-o ramură a sa 20%. Boston Dynamics pornea vânzările comerciale ale primului său robot, „câinele” Spot în iunie 2020. Costă 74.500 dolari. Acum are deja sute de roboţi utilizaţi în diferite segmente industriale, precum utilităţi, construcţii, producţie, gaz şi patrol şi minerit.

Recent a prezentat şi Stretch, un robot gândit pentru centre de distribuţie şi depozite. Înţelegerea dintre cele două companii a fost anunţată în decembrie 2020 şi tranzacţia este cotată pe la 1.1 miliarde de dolari. Înainte să aparţină de Softbank, Boston Dynamics a fost deţinută de Google/Alphabet. Are în spate o istorie de 30 de ani şi multe proiecte eşuate până să ajungă la roboţi viabili comercial. De remarcat că Google a vândut Boston Dynamics spre Softbank în 2017 pe doar 165 de milioane de dolari.

Softbank a avut probleme în ultimii ani după ce a investit prea mult dintr-o dată, în uriaşi ca Uber, WeWork şi OneWeb. A ajuns să vândă chiar cel mai important segment al său, ARM către NVIDIA.