Facebook a lansat cu ceva timp în urmă aplicaţia Home, ce s-a vrut a fi un înlocuitor al launcherului android. Aceasta a apărut pentru prima oară pe HTC First, un nou Facebook phone, și s-a dovedit a fi un eșec total.

La ceva timp de la lansarea lui HTC First şi a Facebook Home, a avut loc debutul aplicaţiei în Google Play. Reacţiile utilizatorilor nu au fost deloc pozitive: aplicaţia se încarcă greu, până şi pe un terminal dual-core există lag-ul nesuportabil şi Home ,,mănâncă” mult trafic de date.

HTC-First-01_01

Am avut şi eu curajul de a testa aplicaţia, dar nu am ţinut-o instalată mai mult de câteva zile. Aveam lag când porneam telefonul, factură a venit cu un ,,premiu” în plus, lockscreen-ul era groaznic și până și funcțiile de bază erau dificil de accesat.Practic, Home era o soluţie doar pentru obsedaţii de facebook cu terminale super potente.

Acum, conform unui articol de pe WSJ ( Wall Street Journal ), Facebook ar urma să lanseze o aplicaţie de reading online, în genul Flipboard. Această mişcare nu mi se pare chiar potrivită, deoarece Facebook ar trebui să lucreze la aplicaţiile sale: aplicaţia oficială Facebook consider că are nevoie de mari îmbunătăţiri, iar despre Facebook Home, mai bine nu mai spun nimic.

mark-zuckerberg

Noua aplicaţie se va numi Reader şi se va afişa pe afişarea de content Facebook. Flipboard are deja 50 milioane de utilizatori, deci Facebook va avea o luptă grea de dat pentru câştigarea utilizatorilor de partea sa. WSJ declară că proiectul Reader se află în curs de dezvoltare de mai bine de un an, deci dinaintea retragerii de către Google a faimoasei aplicaţii Google Reader.
Acest lucru nu mi se pare foarte plauzibil, deoarece de când Google Reader a fost retras din Play Store, tot mai multe companii au încercat a pune mâna pe o parte cât de mică din ce a fost odată cea mai bună soluţie de afişare de content.

Până la urmă, cred că Facebook nu ar trebui să se grăbească să lanseze fel şi fel de noi soluţii, şi mai întâi să repare şi să îmbunătăţească actualele aplicaţii. Astfel, ar câştiga de partea lor mai mulţi utilizatori dornici să testeze ce ,,lucru bun” a mai ieşit din laboratoarele Facebook.