Facebook vrea să ştie exact ce simţim când vedem afişat pe ecran un anumit tip de conţinut şi ca atare dezvoltă o tehnologie care se ocupă fix de aşa ceva. Un brevet nou apărut oferă indicii legate de acest proiect.

Publicitate

Pe viitor FB ar putea monitoriza expresiile faciale pentru a vedea cum reacţionează lumea la diferite tipuri de conţinuturi. Analiza se va face cu ajutorul webcamurilor şi camerelor frontale de pe smartphone, ceea ce nu sună prea bine pentru intimitatea utilizatorului. După analizarea expresiilor faciale, Facebook va putea stabili în ce măsură utilizatorul apreciază sau nu conţinuturile pe care le vede.

Apoi vor dezvolta noi metode de a ţine utilizatorii mai mult pe Facebook. Vor observa spre exemplu că aţi zâmbit atunci când vedeaţi poza unui prieten, iar algoritmii vor tinde să afişeze mai multe fotografii de genul şi mai multe cu acel prieten. Sau sistemul va remarca faptul că aţi privit în altă parte în vreme ce rula un clip cu pisici, înţelegând că nu sunteţi mare fan. Apoi pe viitor nu vă va mai afişa în feed aşa ceva.

Practic Facebook face ceea ce fac serialele acelea enervante din SUA, care îşi schimbă din mers mesajul şi povestea după realizarea de focus group-uri. Ele dau publicului ce vrea să vadă, teoretic. Personal, consider că dincolo de monitorizarea noastră care nu e OK, Facebook ar putea identifica şi semne de depresie, tristeţe şi stare proastă, încercând să înveselească o persoană apoi.

Asta dacă nu îi afişează reclame la antidepresive.