BMW vrea să stoarcă nişte dolărei în plus de la utilizatorii platformei Apple CarPlay pe maşinile sale. Până acum serviciul Apple implica o singură plată iniţială şi atât, dar pe viitor am putea să vedem implementat un sistem pe bază de abonament anual.

Publicitate

BMW integra CarPlay pe maşinile sale din 2017, ca o opţiune cu preţ de 300 de dolari. Era destinată modelelor cu sistem de navigare integrat, iar în cadrul Detroit Auto Show 2018 a venit vestea că s-ar trece la un abonament de 80 de dolari pe an. Informaţia vine chiar de la product managerul BMW, Don Smith, într-un interviu acordat celor de la The Verge.

Teoretic BMW câştigă mai puţini bani pe parcursul celor 3-4 ani standard de utilizarea a unei maşini, iar clientul câştigă prin flexibilitate. El poate face trecerea la alte terminale, cu Android să zicem şi să renunţe la cele iOS. Imaginaţi-vă că plăteaţi 300 de dolari pentru CarPlay, vi se strica iPhone-ul şi treceaţi la Android, rămânând cu gust amar după banii cheltuiţi pe serviciul Apple.

Trebuie spus că BMW nu oferă opţiunea Android Auto în acest moment. Totuşi Don Smith a promis că Google Assistant va sosi pe maşinile BMW în acest an, dar şi Amazon Alexa. Între timp şi Toyota a confirmat că va adopta Apple CarPlay pe modelele Avalon din 2019 şi vehiculele lansate în acest an. Deja găsim soluţia Apple pe maşini Ford, BMW, Audi, Mercedes-Benz şi General Motors.