Am tot văzut mari producători de maşini care fac concesia supremă şi trec la automobile electrice, dar nu ne aşteptam ca Ford să facă asta cu un… Mustang. Ei bine da, blasfemia supremă e comisă, iar Ford a anunţat un Mustang electric numit Lithium şi care vine cu transmisie manuală.

Publicitate

Mustang Lithium este un vehicul electric, care se vrea a fi doar un prototip, care nu va ajunge vreodată în producţia de masă. Petroliştii pot răsufla uşuraţi… Pe lângă vehicul de test, acesta este un automobil cu ajutorul căruia se vor testa baterii şi sisteme de management termic. De la ele vor porni maşinile elecrice ale viitorului. Noua creaţie Ford vine cu un motor electric dual core Phi-Power şi invertoare duale de energie.

Acestea sunt alimentate de un sistem de baterii Webasto de 800 de volţi. Tot acest sistem generează 900 de cai putere, deci judecând după putere şi design încă avem un muscle car… doar că fără benzină şi fără zgomotul aferent. Maşina are un şasiu personalizat, cu porţiuni din fibră de carbon. Are garda la sol foarte joasă şi jante de 20 inch.

Transmisia manuală este o abordare inedită. Vehiculele electrice au de obicei cutii cu o singură viteză şi nu prea are sens să ai una manuală. E mai degrabă o chestiune de nostalgie. Revenind la sistemul cu voltaj de 800 de volţi, aceasta este o evoluţie, pentru că o maşină electrică generică are doar 400 de volţi. Noul Porsche Taycan a trecut şi el la 800 volţi recent.

Unul din avantaje e încărcarea foarte rapidă, iar Taycan ajunge de la 5% baterie la 80% în doar 22.5 minute. Ford Mustang Lithium are 4 moduri de condus: Valet, Sport, Track şi Beast. La bord găsim un ecran tactil de 10.4 inch şi un finisaj cu multe accente albastre. Apropo, doar mie mi se par kitschoase acele dungi albastre de pe capotă, continuate şi sus? E ca un Transformer netransformat complet.