Dacă Apple a cochetat cu Kinect prin tehnologia Face ID/TrueDepth de pe iPhone X, acum o face din nou, de această dată printr-un brevet asociat unui sistem de divertisment. Firma din Cupertino a primit 56 de noi brevete în această săptămână, cel mai interesant având de-a face cu “Multimedia computing sau divertisment printr-un sistem care răspunde la activitatea şi prezenţa utilizatorului”.

Publicitate

Apple are deja experienţa cu senzori de adâncime şi camere profesioniste, după ce a realizat astfel de mecanisme pentru iPhone X folosindu-şi achiziţia din Israel. Era la urma urmei aceeaşi bază de talent care contribuise la realizarea lui Kinect de la Microsoft. Noul brevet implică tehnologie de la firma LinX, cumpărată de Apple prin 2015. E vorba despre control prin gesturi făcute în aer, folosind o combinaţie de AI, machine learning şi computer vision.

Toate cele 3 operează împreună şi recunosc gesturile pe care le faci la câţiva metri distanţă, în genul lui Kinect. Se zvoneşte că Apple ar fi dorit să integreze ceva de gen pe HomePod, dar nu a mai reuşit să finalizeze sistemul. Posibil să vedem aşa ceva pe Apple TV, pentru a îl transforma în înlocuitor de consolă de jocuri. Pe de altă parte nu e vorba numai despre jocuri aici, fiind citate şi prezentări business, din sălile de conferinţe.

Sunt menţionate şi prezentările audiovizuale, dar şi consumul de conţinuturi media. Cât despre gaming, acolo unde alţii folosesc un trackball sau joystick, o mănuşă, un volan sau altele de gen, acest sistem implică doar gesturi interpretate de un senzor. Se face asta prin cartografierea mediului din jurul utilizatorului. Sute de gesturi ar putea fi recunoscute pentru comunicarea dintre om şi maşină.

Fiecare parte a corpului va fi urmărită de senzori. Dacă tot se zvoneşte că Google ar pregăti o consolă de jocuri, poate ne face şi Apple o surpriză şi lansează aşa ceva.