Herbert Diess, Member of the Board of Management of Volkswagen AG, Chairman of the Board of Management of the Volkswagen Passenger Cars brand speaks before the North American International Auto Show in Detroit, Sunday, Jan. 8, 2017. (AP Photo/Paul Sancya)

Cum tot mai multe companii se orientează spre segmentul “verde” în ultima vreme, încep să se schimbe şi priorităţile şi rivalităţile. Astfel, Volkswagen a ajuns să numească Tesla drept “rivalul numărul 1″, conform unui oficial al companiei. Despre ce e vorba aflaţi mai jos.

Publicitate

Şeful de brand VW, Herbert Diess a declarat într-un interviu recent că firma germană vede Tesla ca rival principal. Şi asta deşi nemţii vând de aproape 70 de ori mai multe maşini decât firma lui Elon Musk. Diess a declarat pentru o publicaţie internă VW că rivalii lumii vechi erau Toyota, Hyundai şi producătorii francezi de maşini. Rivalii lumii noi? Doar Tesla se pare.

Mai şocant e faptul că Diess e convins că “Tesla are abilităţi de inginerie pe care noi nu le avem”. Dacă nici germanii nu se pricep la inginerie, atunci cine? Tesla pornit la drum cu multe provocări, inclusiv zona pe care a ales-o pentru sediu şi operare: San Francisco Bay Area. Acolo erau mai degrabă startupuri tech, decât producători de maşini, iar costurile de zi cu zi erau uriaşe.

Toyota şi GM au eşuat în acea zonă, dar Tesla a reuşit, ajungând până la urmă să cumpere o fabrică Toyota. Unul dintre motivele amintite de oficialul Volkswagen pentru evoluţia Tesla e faptul că jumătate dintre inginerii săi sunt de fapt experţi software. Astfel s-a ajuns la un sistem complex de şofat autonom, actualizări over the air şi o platformă proprie.

Volkswagen vede un potenţial uriaş pe piaţa de baterii, declarând că ar fi nevoie de 40 de fabrici în stil Gigafactory până în 2025. Compania are toate motivele să se agite, pentru că pariul pe energii verzi este promovat cu mare tam-tam de când nemţii vor să scape de spectrul lui “Dieselgate”. Până acum totuşi nu am văzut vreo maşină electrică flagship lansată de companie, ci doar hibriduri şi un Golf reconvertit.