Nokia activează în zone mult mai ample de când a revenit în actualitate. Astfel, pe lângă domeniul medical şi de fitness, operează intens în zona reţelelor, Internet of Things şi chiar connected car. Şeful secţiunii Nokia V2X, Uwe Puetzschler a acordat un interviu recent, în care a avertizat cu privire la provocările pe care le pune acest segment.

Publicitate

Oficialul a subliniat nevoia de reţele mai bune pentru a produce un avans al segmentului maşinilor interconectate. Interviul a venit în cadrul Mobile World Congress Shanghai, iar o mare barieră în calea vehiculelor conectate este diferenţa standardelor de conectivitate din toată lumea. E o diferenţă şi între acoperirea din toată lumea, oficialul amintind că în Japonia şi Coreea acoperirea reţelelor e foarte bună.

Pe de altă parte există regiuni în Europa unde te poţi trezi că rămâi doar cu semnal 2G, ceea ce poate afecta funcţionarea automobilului. Îmbunătăţirea acoperirii va fi vitală, mai ales că ne ajunge şi epoca 5G din urmă. E clar faptul că actualele reţele nu fac faţa unei flote de zeci de mii de automobile într-o ţară europeană.

Un alt aspect important este dorinţa de a realiza o platformă comună pentru administrarea tuturor automobilelor şi aplicaţii dedicate pentru flotele de automobile. Aveţi aici interviul cu Uwe, care evident a pus accentul şi pe securitate, hackingul maşinilor autonome fiind un “worst case scenărio” la care nimeni nu vrea să se gândească.