Huawei investeşte masiv în soluţii LiDAR pentru automobilele autonome

0
476

Huawei ţinteşte de ceva vreme spre zona Auto, prin platforme ca HiCar, iar acum vrea să dezvolte şi sisteme hardware pentru maşini autonome. E vorba despre crearea unui sistem LiDAR cu preţ mai scăzut decât cele care se află pe piaţă deja.

Publicitate ⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Industria automobilelor autonome implică tehnologii cu costuri foarte ridicate şi perioade lungi de test. E şi foarte volatilă din cauza schimbărilor de legislaţie şi a riscurilor de spionaj industrial. Oarecum depinde de Tesla şi de toanele lui Musk. Un aspect care s-a maturizat e ansamblul de senzori şi sisteme de orientare în spaţiu. Preţurile LiDAR au început să scadă, mai ales de când jailbreakerul care a hackuit PlayStation şi iPhone a arătat că poţi să îţi creezi singur un LiDAR.

Huawei a format o echipă dedicată dezvoltării unui sistem low cost multichannel LiDAR, pentru a face tehnologia accesibilă tuturor. Dacă se ajunge la modularitate am putea avea o situaţie Chromecast aici. Iată analogia: ai un TV vechi, care devine smart cu Chromecast, respectiv ai o maşină puţin mai veche care devine autonomă cu LiDAR, forţând puţin comparaţia. Wang Jun, şef al diviziei Smart Car de la Huawei a afirmat că producătorul chinez vrea să lanseze produse LiDAR cu 100 de canale şi 200 de canale în curând, la preţuri de 500 de dolari, sau chiar mai puţin.

În China există multiple startupuri care activează pe piaţa maşinilor inteligente şi autonome şi toate caută cele mai eficiente şi ieftine metode de a dezvolta tehnologiile de genul. Tinta Chinei este de a lansa comercial primele vehicule complet autonome până în 2025. LiDAR măsoară distanţa folosind unde laser şi generând hărţi 2D şi 3D ale mediului din jurul maşinii. Preţurile acestor senzori variază, de la 100 de dolari până la 75.000 de dolari pentru un ansamblu complet de la liderul segmentului de piaţă, Velodyne.

Sunt şi alternative: combinaţii de radare cu camere, iar Elon Musk spre exemplu e anti LiDAR, considerându-l inutil. Producătorul de drone DJI prin filiala Livox a creat recent un senzor LiDAR Mid-40, care poate detecta obiecte la 260 de metri distanţţ şi costă 599 dolari. Să vedem cum va reuşi Huawei să treacă peste piedicile tehnologice şi să se implice activ în segment.