Am fi crezut că GoPro merge bine, având în vedere numărul mare de drone lansate în ultimii ani şi faptul că modelele sale de camere de acţiune Hero sunt apreciate. Se pare totuşi că situaţia nu e roz deloc, compania anunţând că se retrage de pe piaţa dronelor. Aparent CEO-ul ar fi chiar deschis la vânzarea companiei.

Publicitate

Ultimii ani au adus şi o scădere a profiturilor, iar în noiembrie 2016 erau concediaţi 200 de angajaţi. Încă 270 îşi pierdeau joburile în luna martie din 2017. Odată cu renunţarea la piaţa de drone GoPro mai taie din personal şi face concedieri noi. Aceste veşti au venit la pachet cu rezultatele financiare preliminare pe trimestrul 4 al lui 2017. GoPro se declară pusă în dificultate de competitivitatea pieţei “aeriene”, adică piaţa dronelor.

Aparent şi legislaţia legată de drone din SUA şi Europa i-ar fi pus beţe în roate. DJI a reprezentat un rival prea mare pentru producătorul de camere de acţiune. Următorii paşi sunt de a vinde tot inventarul de drone Karma şi de a oferi suport software şi service pentru produsele existente. GoPro va renunţa la 300 de angajaţi şi câţiva directori în perioada următoare.

În plus, preţul camerei Hero6 Black scade de la 499 dolari al 399, pentru a impulsiona vânzările. CEO-ul şi fondatorul companiei, Nick Woodman îşi va tăia salariul la doar 1 dolar pe an şi se declară deschis să vândă GoPro. O fuziune este luată în calcul de asemenea, iar JPMorgan Chase a început să caute un partener.