Google vrea să transforme YouTube într-o platformă de cumpărături; Face teste deocamdată

0
807

După ce Google a introdus o latură de socializare în Google Maps şi încearcă tot mai mult să împingă în faţă YouTube ca reţea de socializare, acum gigantul motoarelor de căutare pregăteşte încă o noutate. E vorba despre faptul că YouTube va fi transformat într-o platformă de cumpărături, pentru a concura cu Amazon şi Alibaba.

Publicitate ⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Deocamdată totul e în faza de trial şi experiment, iar un reprezentant YouTube a confirmat testul pentru cei de la Bloomberg. Câţiva creatori de conţinut de pe platformă au fost aleşi să participe la un trial care implică să dea tag unor produse care apar în clipurile lor. Apoi Google va adăuga un link spre acele taguri şi va ataşa şi analytics lor, dar şi tool-uri de shopping. Marele G vrea să creeze un catalog de cumpărături/e-commerce, în care utilizatorii aleg să cumpere ceea ce văd la starurile lor YouTube preferate.

Creatorii pot alege ce produse vor ei, iar Google vrea să uşureze procesul de vânzare direct prin platformă sa video. Se integrează şi site-ul de e-commerce Shopify în acest proiect. Încă nu e clar totuşi cum face bani YouTube din acest proces. Ştim totuşi că YouTube oferă abonamente pentru creatori şi opreşte o taxă de 30% din abonamente. Google nu e la prima ispravă de gen, iar în mai 2019 a făcut teste cu recomandări de produse alături de preţuri sub clipurile YouTube.

Linkurile te vor duce spre o pagină Google Express de checkout. După ce am început să apăsăm pe taguri de produse pe conturile de Instagram ale influencerilor pentru a le cumpăra, acum am putea face la fel şi pe YouTube.