Ferrari FXX-K Evo se adaugă pe lista de automobile-vis umed, pe care le putem conduce doar pe pistă. Avem de-a face cu o supermaşină în ediţie limitată, sau mai bine zis ediţie extrem de limitată.

Publicitate

Vehiculul este disponibil sub formă de upgrade pentru modelele X existente deja. Programul XX a debutat în 2005 şi a servit ca zonă de teste, R&D şi experimente pentru Ferrari. FXX-K Evo este rezultatul evoluţiilor realizate de Ferrari în Formula 1, GT3, GTE şi Challenge. Supermaşina e clar gândită pentru circuite şi nu e permisă utilizarea sa pe autostrăzi.

Automobilul are greutatea redusă şi adiţii la nivel de componente din fibră de carbon, care o fac mai uşoară. Reţineţi că vorbim aici despre modelul Evo, comparat cu cel normal. Pachetul aerodinamic a fost dezvoltat de către inginerii Ferrari, împreună cu designerii de la Ferrari Style Centre şi a inclus peste un an de teste în wind tunnel. Ferrari afirmă că noul body kit oferă o tracţiune apropiată de maşinile Ferrari de curse din GT3 şi GTE.

FXX-K Evo are o forţă de apăsare cu 23% mai mare faţă de predecesor şi cu 5% mai mare faţă de modelul de stradă. La nivel aerodinamic primim un eleron spate cu fixaj dual, cu rol de spoiler spate pentru maşină. Aripa centrală are şi ea la rândul său două bifurcaţii pentru navigarea mai lină la curbe. În cabină există upgrade-uri la nivel de pedale de ambreiaj, volan şi un ecran mai mare pentru consola.