Enel X România a organizat astăzi o conferinţă de presă, în cadrul căreia a anunţat planurile sale legate de mobilitatea electrică din România. Ce presupune asta? E vorba despre puncte de încărcare pentru automobilele electrice şi evoluţia infrastructurii de furnizare a energiei electrice.

Publicitate

În următoarea perioadă vor fi montate circa 2500 de puncte de încărcare în ţară şi vor fi realizate investiţii de până la 20 de milioane de euro. Enel X este divizia de servicii avansate de energie a grupului Enel, iar planurile de instalare a acelor puncte de încărcare sunt gândite pentru intervalul 2019-2023. Având în vedere că în România se montează şi Superchargere Tesla în această perioadă, e clar că au început să se mişte lucrurile şi pe piaţa maşinilor electrice.

Dorinţa Enel X este de a oferi posesorilor de maşini electrice posibilitatea de a se deplasa mai uşor în toată ţara şi a alimenta vehiculele pe drum, fără grijă că vor rămâne fără energie. Dorinţa este de a creşte numărul de maşini electrice pe străzi, pentru a scădea poluarea. Punctele de încărcare vor fi inaugurate în prima fază la Bucureşti, Timişoara şi Constanţa.

Doar în acest an se instalează 300 de baze de încărcare de gen. Sunt vizaţi întâi “Partenerii de reîncărcare”, adică în special centrele comerciale, supermarketuri, restaurante şi hoteluri care doresc să atragă publicul ce posedă maşini “verzi”. Instalarea şi mentenanţa infrastructurii de încărcare nu impune costuri pentru parteneri. Şi primăriile au la dispoziţie oferte similare.

E vorba aici despre echipamente modulare, scalabile, livrate la cheie şi sunt 3 variante luate în calcul acum: 22 kW (Quick), 50 kw (Fast) şi peste 150 kW (Ultrafast). Variantele de puncte de încărcare sunt JuicePole, JuiceBox şi JuiceLamp, ultima integrată cu un corp de iluminat public, sub formă de lampă LED inteligentă. JuicePole are ecran de 10 inch, conectivitate LTE, WiFi, Bluetooth şi RFID. JuicePump este varianta cea mai mare, cu 3 conectori diferiţi şi putere de până la 43 kw AC.