Unul dintre segmentele explorate cu atenţie de marile companii din zona şofatului autonom şi a maşinilor electrice este cel al camioanelor. Tesla are de gând să realizeze un vehicul de genul, dar şi Uber are un proiect similar. Azi vedem imagini cu un astfel de camion de la Uber, iar proiectul tocmai a primit o imagine nouă.

Publicitate

Maşinile de mare tonaj au acum senzori noi, integraţi la exteriorul camionului, creând un look mai uniform. Este inclus şi un senzor LIDAR rotativ pe 64 de canale şi care poate fi regăsit pe acoperişul camionului. Acest mecanism indică faptul că Uber a ajuns la un nivel avansat al tehnologiilor self driving. Compania a înlăturat recent brandingul companiei Otto de pe camioanele sale, confirmând faptul că a renunţat la acea companie.

Otto avusese probleme cu o dispută pe bază de trademark cu o firmă din Canada, producătoare de vehicule autonome pentru depozite şi zone industriale. Otto a fost o companie otrăvită până acum, pentru că aceasta ar fi fost fondată de un fost angajat Waymo, filiala Alphabet (deţinător Google). Angajatul respectiv ar fi furat designuri de vehicule self driving de la Google/Alphabet şi apoi a creat Otto, punând în aplicare designurile.

Uber a cumpărat Otto pentru 680 de milioane de dolari şi apoi au început procesele. Deocamdată gigantul de ride sharing este în faza de colectare a datelor, deci mai avem de aşteptat până vedem camioane autonome bătând lumea lung şi lat. Deocamdată sunt probleme cu legislaţia, Uber având dificultăţi cu autorităţile din California după ce a testat vehicule autonome pe şoselele acestui stat fără o licenţă aferentă.

Între timp Uber şi autorităţile s-au întâlnit şi au stabilit că nu e nevoie de o licenţă pentru că sistemul nu e destul de autonom şi puternic încă. Este doar la o autonomie de nivel 2 deocamdată, ceea ce înseamnă că şoferul trebuie să aibă mâinile pe volan şi picioarele pe pedale.