Niciodată să nu subestimaţi divertismentul! Cinematografia, zona XXX şi jocurile au contribuit serios la evoluţia tehnologiei, poate chiar mai mult decât vă gândiţi. Azi aflăm că unităţile de procesare high end de pe console şi PC-urile de gaming ar putea fi vitale pentru automobilele autonome ale viitorului.

Publicitate

Primul nume care mi-a venit în minte a fost evident NVIDIA, care de altfel şi-a pus la bătaie chipseturile Tegra cele mai avansate pentru vehicule high end. GPU-urile au pornit la drum ca unităţi de randare grafică a jocurilor, având darul de a administra multiple procese într-un mod în care procesoarele centrale nu pot. Acum pot înlocui chipseturile clasice pentru automobile autonome.

Nu e chiar prima oară când un GPU ajunge pe o maşină, pentru că existau şi până acum în sistemele de divertisment. Vehiculele au devenit tot mai sofisticate şi automatizate, deci a crescut şi complexitatea taskurilor pe care le pot realiza. GPU-urile au început să preia comanda frânelor, a ferestrelor şi a altor mecanisme. Acum sunt folosite pentru sistemele de şofat autonom şi permit procesarea a mii, sau chiar milioane de informaţii într-o milisecundă.

Conectate la sisteme radar sau LIDAR, la camere şi sensori aceste mecanisme de la NVIDIA şi partenerii săi permit detectarea obiectelor în cale şi distingerea între ele. Au rol în navigare, în decizii rapide şi adaptabilitate la trafic. NVIDIA a anunţat recent un parteneriat cu Baidu, gigantul motoarelor de căutare din China, în cadrul iniţiativei self driving Apollo.

Astfel hardware-ul Drive PX şi AI-ul aferent va ajunge la producătorii chinezi de maşini. Pe viitor, dacă ne luăm după faimosul cracker de iPhone si PS3 George Hotz am putea fi capabili să ne facem un kit de condus autonom pentru maşina din componente de PC de gaming.