Dacă e o companie care îşi prezintă maşinile electrice cu tam-tam maxim, aceea e cu siguranţă Tesla. De aceea ne miră să vedem Audi fiind cap de afiş cu un show similar, dar de această dată e vorba despre o prezentare a unei baterii. Unitatea de 95 kWh a lui Audi e-tron e vedetă de această dată.

Publicitate

Avem de-a face aici cu un SUV, care a fost prezentat în premieră într-o cuşcă Faraday plină cu descărcări electrice. La testele europene ale noii baterii, aceasta i-a oferit SUV-ului de faţă în jur de 400 de kilometri de autonomie. O veste bună este şi suportul pentru încărcare rapidă, de până la 150 kW. Vă recomand să priviţi clipul de mai jos, pentru că nu am văzut niciodată prezentare mai spectaculoasă pentru un automobil.

Mai ales secvenţele slow motion cu acele “fulgere” sunt hipnotizante. Ideea a fost următoarea: cum nu ai o modalitate de a vedea electronii în acţiune în celulele Li-Ion, Audi a considerat că această Cuşcă Faraday şi baza de test Siemens poate reproduce cel mai bine interacţiunile la nivel atomic. Totul a implica un hangar parabolic, care integrează un generator de impulsuri electrice cu voltaj ridicat. Generatorul are dimensiunea unei case şi ajunge până la o înălţime de 24 metri.

Revin puţin la încărcarea rapidă, cu menţiunea că varianta de producţie a lui Audi e-tron ar urma să ajungă la 80% baterie după o încărcare de 30 de minute. Pentru a ajunge la 100% e nevoie de încă 30 de minute. Studiile Audi arată că oamenii opresc pentru alimentare timp de 30 de minute în medie. Cât pentru un sandwich, cafea, o pauză de baie, citit un ziar şi jucat ceva rapid pe mobil.

Bateria de 95 kWh folosită aici are 36 de module de celule, fiecare de mărimea unei cutii de pantofi. Fiecare are 12 celule, cu strat de aluminiu peste învelişul polimeric. 432 de celule Li-Ion se află într-o structură din aluminiu, susţinută de o platformă specială. Toate ajung pe platforma de bază a maşinii, un “bloc” de 700 de kilograme ranforsat contra impactului.

Sistemul de răcire nu este integrat între modulele cu celule, ci este separat. Audi îl pune la exterior şi sub acele celule. Astfel, în cazul unei coliziuni, dacă sistemul de răcire este găurit, lichidul special pentru răcire nu va face contact cu celulele, ceea ce ar fi provocat un incendiu. Portul de încărcare al lui e-tron se află în aripa de pe partea şoferului, iar conectorul este iluminat.

Mai multe detalii găsiţi în clipuri, iar atenţia dată bateriei aici este impresionantă. Şah la Tesla aş zice.