Dacă şi Lamborghini a trecut la SUV-uri, de ce nu are face-o şi Rolls-Royce? Fix asta s-a întâmplat în această săptămână, prin debutul lui Rolls-Royce Cullinan, primul său SUV. Avem de-a face cu un vehicul masiv, un veritabil yacht de lux pe roţi.

Publicitate

Motorizat de un V12 twin turbo de 6.75 litri, monstrul roşiatic atinge 563 cai putere şi 850 Nm. Controlul e pe bază de tracţiune integrală, aplicat asupra tuturor roţilor. Producătorul britanic afirmă că acesta ar fi singurul SUV de lux din lume, cu accentul pe “lux”. Ar fi şi prima maşină cu format “3 box” din zona SUV, ceea ce înseamnă o separare clară a zonei pasagerilor de cea de bagaje printr-un perete special.

Cullinan oferă un volum de 560 de litri din spate, care poate creşte mai mult cu câteva mutări de rafturi. Pentru a permite un acces mai uşor al pasagerilor şi şoferului, acest SUV se poate cobora cu 4 cm atunci când deblocăm maşina. De îndată ce e apăsat butonul Start Cullinan se ridică la înălţimea normală. Bordul e plin de panouri digitale de instrumente şi avem şi un touchscreen central.

“Yachtul” are o lungime de 5341 mm, o lăţime de 2164 mm şi o înălţime de 1835 mm. Ampatamentul este de 3295 mm, iar greutatea de 2660 kilograme. Viteza maximă a fost limitată electronic la 250 de km/h. Rolls-Royce Cullinan are şi un mod special offroad care se activează printr-o singură apăsare de buton. Nu avem încă o sumă pentru acest nou venit, dar publicaţiile de specialitate au vehiculat preţul de 280.000 de euro.