Realitatea virtuală pare să o ia pe urmele televizoarelor 3D, având în vedere cifrele de vânzări proaspăt publicate pentru echipamentele VR comerciale. E vorba despre cifre făcute publice de către Amazon şi Thinknum. Amazon a urmărit vânzările de căşti VR prin API-uri ale partenerilor, iar graficele de mai jos fac cât o mie de cuvinte.

Publicitate

PlayStation VR a avut un boost de vaznari prin februarie, dar din martie e în plin picaj. Avea succes datorită acelui bundle cu Skyrim, apoi a picat şi preţul, dar tot nu a fost de ajuns. Bundle-ul se afla pe locul 29 între toate produsele din categoria Gaming în februarie, dar acum se află pe locul 100 la Amazon. HTC Vive sosea în varianta actuală comercială prin 2016 şi la 799 de dolari necesita şi un PC puternic pentru a fi pus la treabă.

Vânzările mergeau bine la final de martie şi au mai fost ceva spike-uri, dar din iunie a fost în picaj. Samsung Gear VR stă cel mai prost, cu picaj clar încă din toamnă trecută. Gear VR se lansa încă din 2014 şi se baza pe aportul smartphone-urilor. Cea mai populară versiune a sa intra în top 10 produse de gaming în septembrie 2016. Acum se află pe locul 83 din 100.

Oculus Go pare să fi picat de cel mai sus şi spike-urile sale sunt chiar recente, de prin iunie. Debuta în varianta comercială prin octombrie 2017 şi se vindea chiar bine, ajungând pe locul 7 în mai 2018. Acum nu mai este nici măcar în top 100. Personal am încercat doar HTC Vive şi PlayStation VR până acum, nu şi Oculus. Pot spune că PlayStation VR îţi poate provoca o senzaţie de greaţă în unele jocuri în care te mişti ceva mai intens şi mai rapid. Samsung Gear VR e OK, dar se simte incomplet versus rivalii de mai sus.

Implementarea e ceva mai safe la HTC Vive, dar tot se lasă cu dureri de cap după o perioadă. VR-ul nu pare să fie revoluţia care se dorea a fi şi cea mai bună dovadă e faptul că Apple nu s-a băgat încă în asta şi a rămas la AR doar. Oculus mai are loc să evolueze, dar PS VR cred că aşteaptă un PlayStation 5 pentru evoluţie.