Samsung

Pentru că e final de an, e momentul să mai vedem nişte cifre legate de vânzări şi livrări ale marilor producători de smartphone-uri. Topul nu s-a schimbat radical, iar Samsung rămâne pe primul loc, totuşi cu o scădere a livrărilor globale cu 13%.

Publicitate

În trimestrul 3 al acestui an sud coreenii aveau o cotă de piaţă de 19%. Cel mai nou studiu Counterpoint Research arată că firma asiatică a livrat 72.2 milioane de unităţi smartphone în intervalul iulie – septembrie 2018. Este un mic salt faţă de cele 71.6 milioane din trimestrul 2, dar în acelaşi timp este o scădere cu 13% faţă de anul trecut.

Samsung

În aceeaşi perioadă din 2017 livra 83.3 milioane de terminale şi avea o cotă de 21%. Ce e drept toată piaţa smartphone e în picaj, cu 5% în trimestrul 3 din 2018. Cea mai mare piaţă din lume, cea chineză este la rândul său în declin pentru al cincilea trimestru la rând. Nu e de mirare că jucători ca Xiaomi s-au orientat mai mult spre India sau Europa.

Huawei îşi continuă totuşi creşterea, realizând un salt cu 33% al cotei de piaţă în T3 faţă de aceeași perioadă din 2017. Chinezii au livrat 53.2 milioane de telefoane în acel interval, având o cotă de piaţă de 14%. Pe locul 3 se află Apple, cu cota de 12%, iar Oppo şi Xiaomi întregesc topul 5, cu 9% fiecare. Samsung a reuşit totuşi performanţa de a întrece Xiaomi în India pentru al doilea trimestru la rând.

La început de an Xiaomi ajungea să domine India. Samsung mai are câteva fiefuri globale, precum Europa, America Latină şi Africa, cu cote de piaţă de 31%, 37% şi respectiv 25%. Dacă luăm în calcul declaraţiile belicoase Huawei de a ajunge pe locul întâi până în 2020 , Samsung are un an greu în faţă.