Apple

Apple nu a mai mers aşa bine în 2018 cum ne-a obişnuit şi tocmai perioada sărbătorilor i-a jucat feste, în segmentul iPhone. Firma din Cupertino a generat cu 15% mai puţin profit din iPhone-uri, iar China ar putea purta o parte din vină. Aflați de ce mai jos.

Publicitate

China continentală a fost un punct slab pe harta Apple, iar IDC afirmă că livrările de iPhone-uri din acest teritoriu au scăzut cu 20% în 2018. Huawei a crescut între timp cu 23%, tăind din cota de piaţă Apple cu 1.4%. Astfel Apple a ajuns la 11.5% cota de piaţă în China în trimestrul 4 din 2018. Apple a mai picat și în India cu 25% în ultimele 3 luni din 2018.

Apple

E lesne de înţeles de ce s-au vândut mai puţine iPhone-uri în China: foarte multe firme chineze au boicotat produsele Apple și le-au interzis angajaţilor să le cumpere. Aceştia au primit bonusuri sau reduceri dacă achiziţionau un terminal chinezesc în schimb. Totul provine de la războiul comercial SUA – China și șicanele repetate la adresa ZTE şi Huawei.

Apple

China este cea mai mare piaţă mobile din lume, iar scăderea de vânzări iPhone e pusă pe seama creşterii ciclului de înlocuire smartphone, o încetinire a economiei locale şi fluctuaţiile de yuan. Este și aspectul preţ, iPhone-urile costând şi dublu faţă de unele flagship-uri locale. Cred totuși că naţionalismul şi patriotismul chinez au avut un rol important în scădere.

Apple a raportat un picaj de 27% în vânzările din China din ultimele 3 luni din 2018. A vândut de doar 13 miliarde de dolari în acea perioadă. Huawei rămâne lider de piaţă acolo, cu o creştere de 23% în acelaşi interval. Oppo şi Vivo se află pe locurile 2 şi 3, iar Apple e pe 4.

De remarcat că întreaga piaţa smartphone din China a scăzut cu 9.7% în T4 2018.