Apple lucrează la procesoare cu până la 32 nuclee, ce ar putea ajunge pe Mac-uri high end în 2021

0
532

2020 este un an important pentru Apple, nu neapărat pentru faptul că au lansat 5 iPhone-uri noi, ci şi pentru că şi-au creat propriul procesor. Apple M1 a fost lansat în această toamnă şi a inaugurat pe noile modele MacBook Air, MacBook Pro şi Mac Mini. Acum aflăm ce pregăteşte Apple pentru generaţiile viitoare de procesoare, unele ce merg chiar până la 32 nuclee.

Publicitate ⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Performanţa lui Apple M1 a impresionat multă lume, iar la ultima verificare acest CPU sărise de 1 milion de puncte în AnTuTu. Are 16 miliarde de tranzistori, în condiţiile în care deja Apple A14 impresionase cu 11 miliarde. Conform unui material Bloomberg, Apple îşi dezvolta propriile procesoare cu până la 20 de nuclee, ce vor sosi în 2021. Le vom vedea atât pe noi MacBook Pro-uri, cât şi pe variante entry level şi high end de iMac-uri. Varianta cu 20 de nuclee va avea 16 nuclee performante şi 4 pentru eficienţa energetică.

La început de 2021 apar procesoare 8 core şi 12 core, iar unul 20 core vine în partea a doua a anului viitor. În 2022 se face trecerea la segmentul Mac Pro, iar Bloomberg scrie despre procesoare cu 32 de nuclee chiar. Pe partea de GPU, Apple ar fi dezvoltat unităţi de 16 şi 32 nuclee, ba chiar ar avea în plan şi modele de până la 128 nuclee, care ar depăşi exponenţial actualele soluţii NVIDIA folosite pe PC-urile Apple. Următorul mare anunţ din zona Apple Silicon e programat pentru primăvara lui 2021.

Marea surpriză e că acel Mac Pro foarte puternic al viitorului ar avea jumătate din mărimea celui actual. Evident se poate şi mai impresionant la nivel de nuclee şi ne gândim la AMD Threaripper, cu al său setup 64 core. Vorbim totuşi de la un nivel încolo de editare grafică, VR, grafică 3D şi o nevoie de putere uriaşă de procesare. Nu ştim dacă arhitectura ARM se poate descurca la acest nivel. Până acum ARM-urile nu au fost puse la treabă în televiziuni, studiouri cinematografice şi la creatori de conţinut. Pe partea de fire multiple de execuţie avem acoperire, dar la procesarea grafică intensă? Rămâne de văzut…